Peter123
2014-10-06 16:46:53
barodza
2014-10-06 15:05:56
Egyenlőtlenség az a gonosz műve
A teremtőnk előtt mindenki egy-
forma amíg jó a másikkal, a
jóságnak kell győzedelmeskednie,
ezért kérjük egységesen az Istenünk segedelmét
MINDNYÁJAN! MINDNYÁJUNKRA!
OLIVÉR
Topi
2014-10-06 14:07:15
Topi
2014-10-06 13:36:30
Topi
2014-10-06 10:07:29
moja52
2014-10-06 09:47:22
MAGyar testvéreim!
A Magyar Ember októberi számában olvastam, hogy 2014.09.26-i felmérés szerint Mezőberényben az AKTV-t 113-an nézték! Szeretnék ezekkel a nézőkkel személyes kapcsolatot teremteni, ezért kérem őket, ha ezt a beírást olvassák, akkor a magyar.moral@gmail.com e-mail címen jelentkezzenek! Javaslom, hogy más helységekben élő nézők is próbálják ily módon egymással felvenni a kapcsolatot, mert együtt többre jutunk!
Áldás! moja52
barodza
2014-10-06 09:17:50
Kedves: Martin Killeen
Mind a must az is ki fórja magát.
A jó mustnak sem kell segítség
a természet mindent elvégez,
egyetlennek látszó pártot csak
4-5 ember, vagy nem sokkal több
tartja életben. Őszi rózsás for-
radalmat se pártok hozták létre,
hanem az emberek elégedetlensége.
Tóth Ilona, Mansfeld Péter, Pongrátz
Gergely bácsi sem állt be pártok mögé
56-ban. Azért erőltetik a pártok demokráciáját,
hogy minket megosszanak, pedig nekem csak
8-c általánosom van, mégis tisztán látom át
a helyzetünket. Így tudják a szent akaratunkat
szétmorzsolni, ha hagyjuk
Nekem ez a meglátásom, de másnak más lehet.
Apukámnak a micsodáján kívül nem volt egy épp
helye sem, minden hol a fagyás nyomai voltak
és a csodák, csodájára így lettem, hogy
mind erről számot adjak mindenkinek, akiknek tudok.
Olivér
Martin Killeen
2014-10-06 07:47:24
Apista!
Nem lehet, hanem fix, hogy hazudott! Barbara
Martin Killeen
2014-10-06 07:34:52
Jozsi!
Valoban erdemes volt elolvasni! Mas: tudomasom szerint Novak Elod es Duro Dora a Gellert szallo kozeleben levo Palos Barlang templomban tartottak eskuvojuket. Gyakran jartam en is oda, amikor meg otthon eltem. Szebb jovot! Barbara
Martin Killeen
2014-10-06 07:15:15
Oliver!
Kivancsi lennek, te hogy szervezned meg az igazi rendszervaltast? Attila es Arpad koraban partok szervezese lehetetlen lett volna, az biztos! Izgatottan varom a reszleteket! Udv. Barbara
Topi
2014-10-05 19:28:44
Mottó: A zsidó akkor is ajvékol, amikor senki nem bántja.
Monhor Viktória kiült a Szabadság téri szökőkút közepére, és artikulálatlanul ordított, háttérben a hírhedt szoborcsoporttal. Egészen addig, amíg be nem sötétedett - adja hírül a Cink nevű liberális blog.
Forrás:
https://kuruc.info/r/2/134041/
Topi
2014-10-05 18:16:08
barodza
2014-10-05 15:49:38
Attila idejében sem voltak pártok,
Mindenki tudta, hogy miért született,
Árpád idején szintén így volt, ¸¸Oszd meg
és uralkodj” Ez van, e honban ameddig mi hagyjuk!
Nekünk nem kell utánozni a senkiket.
Antal Gordonnak itt köszönöm meg személyesen a segítségét!
Olivér
Topi
2014-10-05 11:49:19
Budapesti abszurd: amíg nem folyik vér, nem történik semmi...
Hunhír.info
Az emberek a fővárosban is azt tapasztalják, hogy a hatóságok addig nem tesznek semmit, amíg tragédia nem történik. Ez nem csak egy illegális útlezárásra, hanem az élet szinte minden területére igaz: amíg „nem folyik vér”, nem történik semmi. A Jobbik ezzel a személettel szeretne szakítani, ezért a legkeményebben fel fognak lépni a szabályszegőkkel szemben, legyenek azok közterületet illegálisan lezárók, lomibűnözők, fémtolvajok vagy éppen iskolai erőszakot elkövetők.
Emberéletbe került a hatósági tehetetlenség
Sajtóhírek szerint a Népligetben azért kellett meghalnia sportolás közben egy férfinak, mert a mentő képtelen volt megközelíteni a sportközpontot, ahol az eset történt. A sportközpont vezetője elmondta, hogy ismeretlen tettesek betonakadályokkal torlaszolták el az utat. Gyanúja szerint a közelben lévő lakópark üzemeltetői szeretnék így ellehetetleníteni a működésüket. A sportközpont üzemeltetői szerint erre a helyzetre évek óta folyamatosan felhívták valamennyi illetékes hatóság, így a kerületi önkormányzat, a rendőrség, a Főpolgármesteri Hivatal és a katasztrófavédelem figyelmét, de érdemi lépés nem történt részükről.
Az emberek a fővárosban is azt tapasztalják, hogy a hatóságok addig nem tesznek semmit, amíg tragédia nem történik. Ez nem csak egy illegális útlezárásra, hanem az élet szinte minden területére igaz: amíg „nem folyik vér”, nem történik semmi. A Jobbik ezzel a személettel szeretne szakítani, ezért a legkeményebben fel fogunk lépni a szabályszegőkkel szemben, legyenek azok közterületet illegálisan lezárók, lomibűnözők, fémtolvajok vagy éppen iskolai erőszakot elkövetők. A Jobbik Budapest Programjában ezért szerepel a Budapest Őrség felállítása a jelenlegi széttagolt közterület-felügyeletek integrálásával. A Budapest Őrség elsődlegesen a törvénytisztelő állampolgárok személy- és vagyonvédelméért lesz felelős, és nem csak akkor jár el, ha megtörtént a baj, hanem a megelőzésre is hangsúlyt fektet.
A baloldalnak volt 20 éve, hogy bizonyítson Budapesten, és a Fidesznek is egy ciklusa, hogy elindítsa a valódi változást. Sajnos a mostani tragédia arra mutat rá, hogy lényegileg sem országosan, sem a fővárosban nem változott a hatóságok hozzáállása: csak akkor járnak el, amikor már megtörtént a baj! A Jobbik ezen a hozzáálláson változtatni fog!
Staudt Gábor főpolgármester-jelölt
barodza
2014-10-05 11:04:13
Egy vasárnapi példabeszédem, ami apukámmal megtörtént a fogsága
idején nem egyszer, hanem többször is a kapcájába dugva
burgonya héjat tett, hogy bevigye a társainak a barakkba,
de a nacsanyik észrevette, levetkeztette molinóra és leöntötte
egy vödör vízzel és bezárta egy olyan barakkba, amibe ki - bejárt
a mínusz negyvenfokos szél, hogy meg ne fagyjon neki járkálnia
kellett reggelig utána mehetett a többiekkel dolgozni. Ha a
szentlélek nem lett volna, ott vele most ezeket nem tudnám leírni
mindenkinek tanúságul, hogy van remény.
Olivér
Topi
2014-10-04 20:24:08
Választás-
Csak a rejtett választási erőforrások száma gyarapodott, a többi nemzetiség szavazóinak száma apadt
Tizenháromezerrel többen jelentkeztek a nemzetiségi névjegyzékbe, mint négy évvel ezelőtt, a 13 országosan elismert nemzetiség közül azonban csak a roma tudta növelni választópolgárai számát, közel ötödével, a többi 12 nemzetiség szavazóinak száma csökkent - derül ki a Nemzeti Választási Iroda (NVI) adataiból.
Az NVI adatai szerint 2010-ben az - akkor szóhasználattal - kisebbségi választásra 228 038 választópolgárt vettek fel a kisebbségi választói jegyzékbe, az idei, október 12-i voksolásra azonban 13 ezerrel többet, 241 289-et. A négy évvel ezelőtti adatokkal összehasonlítva kitűnik: a 13 nemzetiség közül egyedül a roma tudta növelni választópolgárainak számát, amíg 2010-ben 133 492-en szerepeltek a jegyzékben, most 24 ezerrel többen, 158 101-en, azaz a roma nemzetiség 18 százalékkal növelte szavazóinak számát. Az összes többi nemzetiség szavazóinak száma azonban csökkent: a legnagyobb arányban, közel 35 százalékkal a bolgár nemzetiségé, amelynek négy éve még 2088 szavazója volt, most viszont csak 1355, valamint a szlovéné, amelynek négy évvel ezelőtt 1025 szavazója volt, most viszont 33 százalékkal kevesebben, 692-en vetették fel magukat a névjegyzékbe. Harminc százalékkal kevesebb a rác nemzetiség szavazóinak száma (2432-ről 1692-re csökkent), 26-26 százalékos a csökkenés a ruszin (4228-ról 3115-re) és a lengyel nemzetiségnél (3052-ről 2251-re), vagyis ők is "elvesztették" szavazóik egynegyedét négy év alatt. Az ukrán nemzetiség szavazóinak száma 1338-ról 1021-re csökkent (24 százalékkal), a görögé 2267-ről 1745-re (23 százalékos csökkenés). A második legnépesebb nemzetiség, a német névjegyzékben szereplő tagjainak száma 46 629-ről 40 923-ra csökkent (12 százalék) négy év alatt. A horvát nemzetiségnél 8 százalékos csökkenés figyelhető meg: 11 571-ről 10 644-re csökkent a szavazók száma, 3 százalékos a csökkenés a oláh nemzetiségnél (5277-ről 5118-ra), 2 százalékos az örménynél (2357-ről 2411-re). A legkisebb arányban - mindössze fél százalékkal - a tót nemzetiség szavazóinak száma csökkent: 12 282-ről 12 221-re.
(MTI nyomán)
Józsi
2014-10-04 18:36:41
Ezt az írást bár egy kicsit hosszú érdemes végig olvasni !!!
Bunyevácz Zsuzsa
Az örök bölcsesség útján
A Grál magyar lovagjai, a pálosok
A pálosok egész életük folyamán azt próbálták megvalósítani, amit odafönn az égben, az angyalok szféráiban láttak – tartotta a rend történetét megíró Gyöngyösi Gergely, aki 1520 és 1532 között a pálosok generálisa volt. Novemberben óhatatlanul foglalkozunk az elmúlással. A halál azonban - a régmúlt nagy beavatottaihoz hasonlóan - a pálosok számára sem az elmúlást jelentette. A rejtett barlangokban folyó, csak beavatottak számára ismert szertartásaikon az „örök bölcsesség útját” keresték.
A Szent Grál kutatói közül sokan úgy vélik, hogy az nem egy kézzel fogható tárgy, hanem sokkal inkább egyfajta Istentől kapott titkos tanítás, rejtett bölcselet. Az arra érdemesek beavatás útján kerülhetnek ennek a hihetetlenül ősi, rejteki tudásnak a birtokába.
Az egyes beavatási szertartások sok mindenben hasonlítanak egymásra.
Dionüszosz istenkultusza az antik világ legjelentősebb beavatási iskolája volt. Szertartásaik közös eleme a halál és az újjászületés átélésének élménye volt. Sok minden arra vall, hogy ténylegesen átélték azt, ami a halál pillanatában történik, tehát átléptek az anyagtalan világba, a beavatottak így szert tehettek a tudásra, azaz közvetlen kapcsolatba kerülhettek a gnózissal.
Platón allegóriái közül talán legismertebb a barlanghasonlat, amiben rámutat a barlangban leélt szolgasorsból való kiszabadulás, azaz a gyakran lélektelen beidegződésekkel teli életből való kilépés szükségességére. E gondolat ragadta meg a későbbi gnosztikusokat is: tanaik szerint a lélek az anyagba, a testbe, az anyagi világban van bebörtönözve. Úgy vélekedtek, hogy az emberi élet leginkább a víz alatti élethez hasonlítható, ahol nem tudatosodik az ott élőben, hogy felette fény van. Elég lenne, ha csak egyszer felúszna felszínre, majd visszatérne a tényleges élettérbe. Azok az emberek, akik a gnózis (tudás, bölcsesség, ismeret) birtokában vannak, képesek a felszínen úszni, és erre másokat is meg tudnak tanítani. Ennek a képnek a barlangban való megjelenítése a beavatási misztériumok alvilágba szállását juttatják eszünkbe.
A barlang szimbolikát számos filozófus és beavatott átvette és továbbfejlesztette. Egyik közülük Porphürosz (232-304), aki nem mulasztja el megjegyezni, hogy a vének a barlangot nemcsak az anyagi világ szimbólumának, hanem a láthatatlan erők jelképének is tartották. Valószínűleg ez a szimbolika az oka annak, hogy Platón, Empedoklész és Püthagórász is sziklabarlang formájában jelenítették meg világunkat.
C. Knight és R. Lomas szabadkőműves szerzők a jelöltek harmadik fokozatba való beavatást így írják le: „jelöltnek elmondják, hogy ennek a fokozatnak a fő eszméje a halál. A rituálé első része sötétben zajlik, és drámai módon fejeződik be, amikor a jelöltet meggyilkolják, és „élettelenül” fekszik a padlón egy halotti lepelbe begöngyölve. A szertartás tovább folyik a sötétben, míg egy bizonyos aktus elvégzése után a jelölt ki nem emelkedhet a „sírjából”, és vissza nem térhet az élők közé”. Különféle szertartásaik során a jelöltet egyedül hagyják az úgynevezett sötétkamrában, amely szimbolikája feltűnő a hasonlóságot mutat a barlanggal.
A szerzők a titkos tudásba való beavatási rítusok utáni nyomozásukban hasonlóságot találtak ez és a skóciai Newgrange mesterséges barlangjában ötezer évvel ezelőtt nagy valószínűséggel végzett rítusok között. Szerintük akkor a halott király vagy főpap maradványait elhozták a koromfekete kamrába, ami a „halál sötétségét” jelképezi, azonban már akkor is tudták, hogy ez a sötétség csak előfutára egy még ragyogóbb fénynek. Szerintük a rítus a megalitikus népektől származik, a kánaánitáknál találkozhatunk vele először, így került a judaizmusba, majd a szabadkőművességbe.
További vizsgálódásaik során arra a következtetésre jutottak, hogy a Nagy Piramis belsejében is hasonló szertartások folyhattak. Alátámasztja ezt az ott talált kőszarkofág, amelyben holttestet nem találtak. Több kutató van azon a véleményen, hogy a Nagy Piramist nem temetkezési céllal építették. C. Knight és R. Lomas és mások is úgy gondolják, hogy a piramis belsejében, úgy, mint egy barlangban, a fáraó beavatása zajlott. A „halott” fáraó a csillagokba repül, hogy befogadja őt az istenek társadalma, spirituális értelemben megkoronázták őt, majd „feltámadt”. A fáraó, így az istenek általi beavatás révén vált valódi uralkodóvá.
Véleményük szerint hasonló szertartást alkalmaztak a kumráni közösség tagjai a jelöltek beavatására. Többen jutottak arra a következtetésre, hogy Jézus is ennek a közösségnek volt tagja. C. Knight és R. Lomas szerint a kumráni barlangrendszer olyan, hogy akár kánaánita barlangrendszer is lehetett. A kánaániták eredetétől pedig a Biblia azt írja, hogy Noé fia Hám, az ő fia többek között Kús és Kánaán, Kús fia pedig Nimród.
Próbáljunk meg utána nézni annak, hogy a Nimródig, sőt sokak szerint a vízözönig visszanyúló, csak a beavatottak számára ismert rítusnak van-e nyoma idehaza!
A Pilisben találhatók az ősi Pálos-rend kolostorainak nyomai, a Pilis rejtekhelyein éltek a pálos atyák, s a barlangok legmélyén folytak titkos beavatási szertartásaik. Történetírásunk Boldog Özsébhez, IV. Béla királyunk kortársához fűzi az egyetlen magyarországi alapítású, Róma által is elismert rend létrehozását, azonban sok kutató van azon a véleményen, hogy maga a pálos tudás és eszme a messzi régmúltban gyökerezik. A rend megalapításának célja talán csak az lehetett, hogy Róma ne akadályozza tevékenységüket.
A Pilis körvonala hatalmas szívet formáz, amelynek a közepén található Dobogókő, a Kárpát-medence energetikai központja. Őseink nem véletlenül adták a terület középpontjában álló csúcsnak ezt a nevet, tudniuk kellett, hogy itt „dobog” a világ szíve. A területet a ma itt élők is a Föld szíveként emlegetik.
Maga a pilis szó a kopasz, illetve leborotvált fej jelzője, illetve a fejtetőt nevezték így régen. Papi kifejezés is egyben, másik megfelelője a tonzúra. Itt található az emberi test korona-csakrája, amin keresztül – az ezoterikus tanítások szerint – a Teremtő energiája áramlik. A tiszta, isteni energiának, illetve ennek a pontnak a tanítás szerint fehér a színe. A fehér szín állandóan, kísértetiesen visszaköszön a Pilissel kapcsolatban, a pálosok tagjai is fehér ruhát hordtak, valamint feltűnő, hogy a történelmi Magyarországon mennyi Fehér- vagy Fejérvár van. Ma már egyre többen vallják, hogy Fehérvár koronázó városunk egykor a Pilisben helyezkedett el, ami a korona-csakra, a fehér és a beavatás fogalmak érdekes találkozása.
A pálosok központja, a Pilis, tehát pontosan az a hely, ahol a beavatás történhet. Mint ahogy az emberi testben ez a hely a fejtető, ugyanúgy a Kárpát-medence „pilise” az, ami képes a fentről jött finom energiák befogadására. A korona- és a szív-csakra a Pilisben egy helyen található, ezáltal teljes szakrális uralkodói programot képvisel. A Pilis Árpád-kori szakralitását oklevelek bizonyítják: mindvégig királyi központként működött, soha nem lehetett adni-venni benne földterületeket, csak királyi jóváhagyással. Később, az Anjou-kortól Visegrádon, a fellegvárban őrizték a Szent Koronát és a Képes Krónika képein a koronázás helyeként a Pilis azonosítható. A Pilis alagútrendszerében, a titkos barlangokban, pedig a pálosok végezték titkos beavatási szertartásaikat.
A pálos kolostorok mellett országszerte mindig ott találjuk a barlangokat. Gyöngyösi Gergely művének töredékeiből megtudhatjuk, hogy a pálosok itt keresték az „örök bölcsesség útját”. A beavatás egy kőkoporsóhoz kötődik, ebbe fektették be a jelöltet. A szertartáson csak néhány beavatott vehetett részt. Az ifjú jelentkezőt úttalan utakon levitték a barlang mélyére, a belső termekbe. A főteremben semmi más nem volt, mint a kőkoporsó. Amikor a jelölt belefeküdt, megnyílt előtte az ég, és a lelke, áttörve a kőboltozatot, felszállt az égbe. „Ezek az atyák egész életük folyamán azt próbálták megvalósítani, amit odafönn az égben, az angyalok szféráiban láttak” – írja Gyöngyös Gergely.
A pálosok a magányt kedvelték. Csak egy év után végezték el a felvételi szertartást, addig a jelölt minden kötelezettség nélkül köztük élhetett, aztán el kellett döntenie, hogy belép-e vagy sem, mert ha igen: valóban be kellett feküdnie a kőkoporsóba, hogy élje át a halált. Sokak szerint nem csak jelképesen, hanem valóban, a halálnak azt az arculatát, amely fenyegette iszonytató és hatalmas nagy egyedülléttel és magánnyal. Ezért írnak úgy a pálosokról, mint akik „kiállták a magány és az egyedüllét próbáját”.
Az archaikus magyar népi imák szavai feltűnő hasonlóságot mutatnak a rítussal: „Én lefekszem az én ágyamba, mint Úr Jézus Krisztus a koporsóba.” A néphagyomány szerint a beavatandó fejénél (mint Krisztus fejénél) megjelenik a ragyogó Nap, lábánál pedig a fénylő Hold. A kutatók szerint ez a rítus a Fénnyel való egyesülést szimbolizálta. Aki átélte ezt az élményt, annak testét a halála után – a pálos legenda szerint – nem kezdte ki az enyészet. Ha valaki a rend tagja lett, az eljutott erre az emelkedett szintre.
Egy „külföldi tudósító”, Kapisztrán János, miután végiglátogatta a pálos kolostorokat, a következőt írta: „Ezek egytől egyik szent emberek, és ha valaki élő szentet akar látni, menjen… Pilisszentkeresztre, mert itt a régi atyák – szinte az összes – romlatlan testtel várja a feltámadást.” Tudni kell azonban, hogy nem egyetlen romlatlan testről van szó, hanem kolostoronként több százról.
A pálos liturgiában azonban egyetlen nem romló holttest játszotta a vallásos tisztelet központját és szerepét, amelyet a Pilisben őriztek és nagyobb ünnepeken a körmenetek szereplője volt, sőt olykor Magyarország legtávolabbi részeiből is ennek a holttestnek a látására érkeztek az emberek. Több kutató jutott azonban arra a következtetésre, hogy a holttest nem biztos, hogy a névadóé, a IV. században Egyiptomban, Théba környékén remetéskedő, később szentté avatott Pálé.
Azt azonban tudjuk, hogy az Anjouk idején már Thébai Szent Pál rendjének nevezik a pálosokat. Ekkortól mintha egy különös történet kezdődne, mindenki Szent Pál testét akarja megszerezni. Ismert, hogy a bizánci császár a romlatlan tetemet 1169-ben Konstantinápolyba szállíttatta, majd a testet Velencében őrizték, a fejet, pedig Rómába vitték, ahonnan IV. Károly császár Prágába menekíttette, majd Karlatein várába került.
Nagy Lajos királyunk 1381-ben Velencét majdnem a földdel tette egyenlővé. Hadi sikerei ellenére megkegyelmezett a városnak, de békefeltételei között egy érdekes mondatot találunk: „Remete Szent Pál holttestét adják vissza!” Végül titokban szállítják el, hogy a nép ne próbálja azt megakadályozni. Jogos a kérdés: vajon miért olyan fontos a holttest? A „törökdúlás” után a holttest hollétéről nem tudni semmit.
Több elgondolkodtató ténnyel is szembesülünk kell azonban mindezekkel kapcsolatban: Nagy Lajosról tudjuk, hogy mint Anjou leszármazott, a Grálok ivadékának tartják. Bensőséges szálak fűzték a pálosokhoz, akik viszont hazánkban egyedül tartották számon a Grál őrzőjének tartott Arimátiai József ünnepét.
A pálosokat, öltözékük után, fehér barátoknak hívta a népnyelv. Tudjuk, hogy az egyiptomi papok csakis fehér vászonöltözetet viseltek, a kumráni közösség tagjai is fehér ruhában jártak, ugyanúgy, mint a druida papok. A Tir-nan-og című kelta sagában pedig kijelentik, hogy a Grál misztikus földjén az „ember soha nem fogja látni a halált vagy a test felbomlását”.
Láttuk, hogy a titkos tudás, rejteki bölcselet őrzői és továbbvivői egy olyan beavatási szertartás során jutottak hozzá az isteni titokhoz, melynek lényege az, hogy a jelölt szimbolikusan (vagy talán valójában?) meghal, lelke az Égbe száll, és miután végigment „az örök bölcsesség útján”, visszatért, és immár beavatottként, újjászületettként, a gnózis birtokában tett eleget földi feladatának. A pálosok rejtett barlangjaiban folyó szertartások gyakorlatilag ugyanolyanok, mint azok, amelyeken az emberiség nagy beavatottjai átmentek. A szertartások gyökerei, pedig évezredekkel ezelőtti időszakra vezethetők vissza, ugyanúgy, mint a pálos tudás vagy eszme. Bátran nevezhetnénk hát a pálosokat az ősi titkok őrzőinek, a magyar Grál lovagoknak!
Bunyevácz Zsuzsa
Forrás :
Gönczi Tamás: Pilisi titkok, pálos barátok
Szántai Lajos: A két hollós
Dobogó folyóirat
Topi
2014-10-04 16:44:41
Nem csak gyarmattá de Off-shore országgá is tették Magyarországot!
Megszedik magukat és elmennek... az igazi hasznot befektetik máshol.
Az átlagos nyereségadó-terhelés az adókedvezmények miatt 10,1 százalékos volt tavaly Magyarországon - mindez azt jelenti, hogy lénygében off-shore minősítésű ország hazánk. A kétes nyugati cégeknek azért éri meg ide települni, mert így uniós országban tudnak élni a jogszerű adóelkerüléssel.
Az adóbevallást benyújtó 400 ezer vállalkozás közül (az evás, katás és kivás végeket nem számítva) 150 ezer volt nyereséges, az ő összesített adózás előtti eredményük 2713 milliárd forint volt. A vállalkozások több mint 90 százaléka a kisebb, 10 százalékos nyereségadó alá tartozó, 500 millió forint alatti nyereséget vallott be. A többi minden hasznát kivitte az országból!
Azok a cégek, amelyek elvben a magasabb, 19 százalékos kulcs alá tartoztak, bátran éltek az adókedvezmények lehetőségével, összesen 104 milliárd forintnyi adókedvezményt vettek igénybe. Az így összesített adózás előtti nyereségük 329 milliárd forint volt, amellyel az ő adóterhelésük is 10,1 százalékra csökkent. Mindez azért problémás, mivel azokat az országokat, amelyek 10 százalék alatti nyereségadó terheléssel „sújtják” vállalkozásaikat, off-shore helyszíneknek minősülnek.
A vállalkozásfejlesztést támogató adókedvezmények mellett számottevő, 70 milliárdos tétel volt az elmúlt évben, amelyről az állam a film- , az előadóművészet és a látvány csapatsportok javára mondott le, a költségvetés terhére. Az idén az arányok változni fognak, hiszen a sporttámogatás szabályai szigorodtak, ugyanakkor a filmtámogatás szabályai kedvezőbbek lettek, sőt jövőre még nagyobb kedvezményt lehet majd igénybe venni.
Ez pedig azt jelenti, hogy számos cégnek kedvezőbb lehet a magyarországi adózás, mint a hazai vagy akár bármely más off-shore országban történő megjelenés, miután Magyarország esetén uniós tagországról van szó.
Aligha véletlen, hogy Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke kiemelt fontosságúnak tartja, hogy a következő időszakban csökkenjenek a tagállamok közötti adózási különbségek (ezzel pedig a közép-európai térség elveszítse kevés előnyei közül az egyiket.)
barodza
2014-10-04 10:34:27
M Bálint, meg a volt meleg ügyi, meg az oktatásügyivel
lezüllesztettek mindent és itt tartunk, ahol vagyunk...
barodza
2014-10-04 10:15:59
Katyn-Teljes film.
http://www.youtube.com/watch?v=UG7qybObtTw
1:33/ tól,lépj be a pártba, hogy több legyél,
ez van e honban is,
cselédekből lettek valakik!
1+35/ig,
56:25/től/57:33/ig
Sok a rongy rázogató forma a közéletben azért
nem jutunk egyről,kettőre, vagy tévedek?
Olivér